Tüm sağlık raporları tamamlandı, vize alındı, uçuşum tüm detayları belirlendi ve seyehat günü geldi çattı. Artık yeni işim için hazırdım. Türkiye’deki son günün daha çok valiz hazırlamakla geçti. Kazakistan kışın gayet soğuk bir ülkeydi ama internetten araştırdığım kadarıyla Umman Sultanlığı tatil yöresi kıvamında sürekli sıcak havanın hakim olduğu bir ülkeydi. İnternette daha çok ülkenin başkenti Muscat hakkında bilgi vardı ama Salalah şehri konusunda kaynak çok sınırlıydı, şehir hakında bildiklerim Unesco’nun kültür mirası listesinde olması ve  Khareef (Muson) sezonuydan ibaretti.

Yazıma geçmeden önce instagram hesabımdan beni takip etmeyi, facebook sayfamı şu linki tıklayarak beğenmeyi ve youtube kanalıma abone olmayı unutmayın. Ayrıca bloguma abone olursanız yeni yazılarımdan ilk siz haberdar olursunuz.

Bu bilgiler ışığında valimizi T-shirtlerle doldurdum ertesi gün çok erken saatlerden Yeni işim için başladığım macerada havalaanın yolunu tutmuştum

Daha önceki yazımda belirttiğim gibi şirketin çok iyi organize olmasına ve bir çok mantlıklı seçenek önermesine rağmen ve Türk Havayollarının uçuşunun daha uzun süremesi ve çok da uygun olmamasına rağmen ben Türk Hava Yolları ile uçmayı tercih ettim. Hiç bilmediğim bir ülkeye hiç tanışmadığım yabancı insanlarla çalışmaya giderken tanıdık birşeyler olsun istiyorum halen hayatımda. 25 yaşı kafası diyelim. Türk hava yollarını seçtiğim için Muscat’ta bir gece kalmam gerekiyordu gerçi indiğim günün akşamında Sallalah’a bir uçuş vardı ama şirketin mobilizasyon politikaları gereği 6 saatten fazla halaalanında bekleme varsa konaklama tercih ediliyordu.

Yeni İşim – THY Uçuşu

Gayet sıradan bir uçuş geçirdim uçuşta çok az Türk vardı, Türk havayolları Umman hava sahasına girene kadar alkol servisi yaptı sonrasında Umman hava sahasına girdiğimiz için alkol servisini bitiriyoruz anousu yaptı. Bu sırada ilginç birşey oldu ve bir çok kadın tuvalete giderek üstlerini değiştirdiler ve başörtülerine büründüler. Yol boyunca yanımda oturan Umman’lı olduklarını öğrendiğim aile ile sohbet ettik onlara Türkiye’yi nasıl bulduklarını sordum, sormaz olaydım… Sultanahmet’te başlarına gelen dolandırıcılıkları , 2 kolaya 500 TL isteyen hesapları , dayak yemelerini, taksicilerin sürekli normalin 10 katı ücret istemesini ve polisin yardımcı olmayışını saatlerce anlattılar.

Muscat Havaalanı

Yeni İşim - Muscat

Sonunda uçuş sona erdi ve pasaport kontrolüne yöneldim, pasaport kontrolünde GCC (körfez ülkeleri iş birliği) ve diğer ülke vatandaşları ayrımı vardı, sıranın biraz uzun olması dışında pasaport kontrol bölümü gayet sorunsuz geçti ve şirketin önceden ayarladığı beni bekleyen bir şöför ile kalacağım otele ulaştım. Uçağım ertesi sabah saat 9’da idi resepsiyona beni sabah 6’da uyandırmasını rica ettim ve odama çıktım. Şirket 5 yıldızlı bir otelde rezervayon yapmıştı ve oda çok büyük ve gereksiz lükstü. Durum beni şaşıttı ama herhalde bir hata yaptılar diyerek çok da üstünde durmadım. Şehirde gezmek için 1 günün vardı, resepsiyona nereye nasıl gidebilceğimi sordum onlarda bana bir alışveriş merkezini tavsiye ettiler ve elime otelin bir kartını verip dönerken taksi şöförüne kartı göstermemi istediler ve bana bir taksi çağırdılar. Muscat’ta gittiğim alışveriş merkezi beni şaşırtı hem aşırı lükstü hemde bir çok kadın mini eteklerle ve dekoltelerle dolaşıyordu. İslam kurallarının sıkı derecede uygulandığı bu ülke yabancılara esnek davranıyordu. Orada biraz gezdim ama fiyatların aşırı pahalı olması nedeniyle alışveriş yapamadım. ( 1 Oman Riyali – 2,6 dolar idi o yıllarda) Biraz gezdikten sonra çok yorgun olduğum için Otele döndüm ve uyudum.

Ertesi günün sabahında 5:00’da kendim uyandım hazılandım, resepsiyon aradığında odadan çıkıyordum. Küçük bir kahvaltı sonrasında yeni işim ve yeni şehrim için hazırdım. Havaalanına gittim. uçağa 2,5 saat vardı check-in yaptırmak istedim, ilginç bir şekilde check-in bankosunda hiç sıra yoktu. Pasaportumu ve biletimin çıktısını verdiğimde karşımdaki kadın önce şaşırdı sonrasında da uçağın check-in süresinin tamamlandığını söyledi. Bende ama daha uçağa iki buçuk saat var dedim ve kadın bana Umman’da iç hat ucuşlarının kalkış saatinden 3 saat öncesinde, dış hat ucuşlarında da kalkış saatinden 4 saat öncesinde check-in işlemlerini tamamladığını ve uçağa yolcu alımının durduğunu belirtti.

Ne yapacağımı şaşırdım. Yeni işim için harika ve hatta gayet profesyonelce!!! bir başlangıç yapmıştım…. Devamı için tıklayın!

2 Comments

1. Pingback: Umman Sultanlığı Deneyimi - Zordur Başlamak - Gezgin Şantiyeci

2. Pingback: İlk İzlenim - Gezgin Şantiyeci - Pişmiş Tavuk Hikayesi

Düşünceleriniz benim için önemli!